PERGUNUNGAN HIMALAYA

KANDUNGAN GARAM BUKIT

100% Asli
Mengandungi 84 “ natural” elemen yang diperlukan oleh tubuh badan manusia:


hydrogen, lithium, beryllium, boron, carbon, nitrogen, oxygen, fluoride, sodium, magnesium, aluminum, silicum, phosphorus, sulfur, chloride, calcium, scandium, titanium, vanadium, chromium, manganese, iron, cobalt,
nickel, copper, zinc, gallium, germanium, arsenic,
selenium, bromine, rubidium, strontium, yttrium,
zirconium, niobium, molybdenum, ruthenium, rhodium,
palladium, silver, cadmium, indium, tin, antimony,
tellurium, iodine, cesium, barium, lanthanum, cerium,
praseodymium, samarium, europium, gadolinium,
terbium, dysprosium, holmium, erbium, thulium, ytterbium,
lutetium, hafnium, tantalum, fungsten, rhenium. Osmium,iridium, platinum, gold, mercury ,thallium, lead, bismuth,
polonium, astatine, francium, radium, actinium, thorium, protactinium,
uranium,neptunium and plutonium.

_____________________________________________

Maklumat di bawah adalah dari Natural Resources, Inc., pengarang buku, "Water & Salt, The Essence of Life" oleh Dr. Barbara Hendel, MD and Biophysicist, Peter Ferreira.



Cahaya matahari telah mengeringkan laut dahulukala yang wujud sejak berjuta-juta tahun dahulu sehingga garam bukit terjadi. Garam bukit ini kelihatan jernih dan semulajadi . Ia terbentuk akibat berlaku tekanan. Semakin tinggi tekanan semakin sempurnalah bentuk dan strukturnya . Mengikut maklumat yang diperolehi garam bukit ini adalah satu-satunya berstruktur geometrik pernah ditemui . Antara warna yang biasa didapati adalah putih, pink , oren kemerah-merahan . Lagi banyak kesempurnaan geometri garam makin tinggi nilainya. Samalah seperti berlian .


Suatu ketika dahulu garam bukit dikenali sebagai " Raja Garam atau emas putih " kerana ia hanya dihidangkan kepada golongan diraja sahaja . Elemen garam yang amat kecil memudahkan sel badan kita untuk menyerap unsurnya. Ia tidak cerna dalam badan malah ia tidak mengandungi kalori merbahaya . Dari sudut geologi garam ini juga dikenali sebagai " halite " ( garam biasa ) yang berkomposisikan sodium klorida .NACL .

0 tak tahu tanya:

Post a Comment