PERGUNUNGAN HIMALAYA

KESIMPULAN :

Kajian ini membuktikan betapa eloknya kepentingan dan pembentukan garam Himalaya. Ia sebenarnya mempunyai kemampuan untuk menghidupkan tenaga dalam badan dan sistem saraf kita .



Gambar pertama adalah struktur garam Himalaya pada skala pembesaran 50x .Garam biasa tidak menunjukkan struktur kristal yang bergetar tetapi adalah kristal yang mati secara eksklusif. Sebagai makanan ia adalah tidak berguna kalau bukan pun racun yang membinasakan. ( Sebab itu doktor suruh kita kurangkan garam semasa berdiet) .




Gambar seterusnya adalah garam biasa ( sodium klorida ) pada skala pembesaran 50x .Garam laut ( gambar terakhir ) berada diantara keduanya . Ia menunjukkan struktur tetapi , kristalnya terpisah dari unsur penting. Oleh itu , penyerapan ion koloid adalah bukan satu jaminan untuk membina tenaga .


Kekurangan Tenaga = Penyakit
Tenaga Mencukupi = Kesihatan


Daripada analisa ini dapat kita lihat sekarang betapa pentingnya menambah tenaga kepada tubuh berbanding membiarkan dicuri atau menghabiskan tenaga secara tidak langsung. Tenaga bertambah membawa kesihatan dan keperluan manakala tenaga berkurangan membawa kepada penyakit . Jawapannya mudah sekali !

0 tak tahu tanya: