PERGUNUNGAN HIMALAYA

KEGUNAAN SAMPINGAN


SABUN BATU GARAM

Sistem imunasi badan menjadi terlalu sensitif kepada satu atau lebih bahan persekitaran yang biasa dan tidak membahayakan seperti debunga, habuk, malah alahan makanan..

Bagaimana garam kristal ini dapat membantumengatasi masalah ini??
Gunakan sabun garam kristal..

Sapu seluruh bahagian yang terkena alergy dengan minyak terapi ( zaiton ) atau apa -apa minyak kesukaan anda. Gosok sabun dan biarkan selama 15 - 20 minit . Basuh dengan air dan lap. Atau ia juga boleh boleh mengunakan seperti sabun biasa.

Minyak dan sabun dapat meredakan alergy yang dirasai oleh anda. Disamping itu kulit anda ,menjadi halus dan pada masa yang sama sisa toksin dikeluarkan dari badan anda dan aliran darah lebih lancar dari biasa.

Insyaallah~~



Lampu Garam Kristal

Teknologi telah mendominasi kehidupan manusia dengan penggunaan komputer, television, penghawa dingin dan ketuhar mikro. Kemudahan-kemudahan ini mengeluarkan banyak ion positif disekeliling kita sekaligus menyebabkan keletihan mental dan fizikal. Lampu Garam Kristal amat sesuai diletakkan di rumah agar ion positif dapat ditentangi oleh ion negatif dari lampu garam. Lampu kristal garam juga bertindak mengimbangi frekuensi elektromagnetik dengan cara semulajadi. pendedahan kepada frekuensi asing dari alatan elektrik boleh dibendung dengan bantuan lampu ini.

Cara Lampu Garam Berfungsi

Molekul air dari udara di tarik ke atas lampu dan permukaannya yang panas menyebabkan proses penyejatan. Dengan ini ion negatif bebas ke udara dan keseimbangan kuantiti ion-ion positif dan negatif boleh membersih dan menuetralkan udara.

Iodin Dalam garam

Garam Galian Masakan kaya dengan mineral dan zat galian. Ia juga mengandungi zat iodin. Iodin adalah zat makanan yang sangat penting kepada kehidupan manusia. Ia diperlukan untuk merangsang proses pembesaran dan perkembangan saraf dan pembentukan sel-sel otak.

Kekurangan zat iodin dalam badan akan menjejaskan kesihatan, terutama sekali kecerdasan otak. Seorang dewasa memerlukan 150 mikrogram iodin setiap hari.


0 tak tahu tanya:

Post a Comment